1 Ocak 2012 Pazar

İnternet Uygulaması Yazarken Geçtiğim Yollar

Javada da işime yarası için .Net tabanlı NHibernate ve MVC-2 ile başlama istedim.

Temel olarak entity ile aynı mantık. Ama bir çok şeyi elle ayarlamak zorunda kaldım. Tabloları ve alanları xml dosyayla mapledim. Uzun ve gıcık bir iş yani.

Loglar için güzel bir kütüphane olan < log4net > 'i kullandım. Güzel ve çok rahat kullanımı.

Validation işlemleri için < FluentValidation > 'ı kullandım. Bu da aynı şekilde güzeldi.

Bunlar güzeldi fakat burdan sonra sinirlenmeler ve kopmalar başladı :) neden mi?

Spark kullanmak istedim verilerimi  view tarafında  daha düzgün göstermek ve yönetmek için. Hal böyle olunca vs2010 'u güncellemem gerekti default olarak gelmiyor sanırım. Buraya kadar herşey normal. Fakat İstanbul Üniversitesi Yurdunun interneti o kadar yavaşki daha doğrusu yok yok. -bit bit gelen bir internet düşünün- Güncellemeler bir türlü gerçekleşmedi. Böyle olunca view tarafı çok karışık olacak diye soğudum ve vazgeçtim MVC'den. Normal Asp.Net şablon Master Page yapısıyla kodladım.

Birde NHibernate'in şu config olayları çok detaylı. Aslında başlangıç için 2-3 parametreyi bilmeniz yeterli ama bana göre değil bu yöntem. Kod içinde yazan her şeyden haberim olması gerek. Nasıl çalıştığı olmasada ne iş yaptığını bilmem gerek yoksa içim rahat etmiyor. Bu huyumu seviyorum aslında :)

Ayrıca yazılımda JQuery ve hazır site layout'u kullanarak kullanıcı için güzel hale getirmeye çalıştım. Olamazsa olmaz olan veritabanı olarak SqlServer 2008 Express Edition kullandım.

Aslında site %85 bitti. Kullanıma çıkartmıştım BETA olarak fakat çok zeki bir kişi :) tarafından hacklendim. Sunucuyu yeniden yapılandırmam gerekiyor. Bu yüzden Ocak ayının ilk hafta sonuna yetiştirmeye çalışacağım.

İlk defa girdiğim sunucu olayında bazı şeyleri yapmam zaman alıyor ama hoşuma gidiyor :)

Herkese bol kodlu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder